Programmeren  automatische versnellingsbakken van BMW:

Programmatuur en programmering buiten de fabriek van automatische versnellingsbakken van BMW was gedurende een aantal jaren voor particulieren onbereikbaar.

Vandaag kunnen wij een verbetering van programmatuur van versnellingsbakken ZF6 en ZF8 voor meer dan 120 types BMW aanbieden.

Automatische versnellingsbak BMW ZF6HP (bouwjaar 2000 tot en met 2011, met uitzonderingen tot en met 2013) met minimale technische verschillen is in een meerderheid van BMW voertuigen ingebouwd: zowel in kleine types van klasse 1, als in Alpina B5 met 500Ag en 700Nm.

BMW automatinių pavarų dėžių programavimas

Er zijn 2 hoofdtypes van de  automatische versnellingsbak ZF6HP: 6HP19/21 en 6HP26/28. Alle andere verschillen betreffen programmatuur: langzame comfortabele werking in diesels en geheel andere (snellere en meer agressieve) werking in krachtige types Alpina B3 / Alpina B5 met dezelfde versnellingsbak.

BMW ZF8HP (bouwjaar sinds 2008 tot en met nu) – vernieuwd, sneller (het schakelen van versnellingen duurt ongeveer 200ms), tot en met 11% efficiënter m.b.t. brandstof, in vergelijking met versnellingsbak ZF6.

Types ZF8HP in BMW voertuigen:

8HP45 (tot en met 450/500Nmm, bouwjaar sinds 2011): in werkelijkheid tot en met 550-580Nm. BMW serie 1 F20, serie 2 M235i F22, serie 3 F30, serie 5 F10/F11, X3 F25, X4 F26, X5 35i E70, X5 F15, X6 F16.
8HP50 (tot en met 500Nm, bouwjaar sinds 2014): BMW serie 1 F20 LCI, serie 2 M240i F22, serie 3 F30 LCI, serie 5 F10, serie 7 G11
8HP70 (tot en met 700Nm, bouwjaar sinds 2009m., vernieuwd in 2011): BMW serie 7 F01, X5 50i E70, serie 5 F10/F11, serie 3 335d F30, Alpina B3 F30/F31, Alpina B4 F32/F33
8HP75 (tot en met 750Nm, bouwjaar sinds 2014): Alpina B5 G30/G31, serie 5 G30/G31/F90, X5M F85, X6M F86, serie 7 G11/G12, X5 F15, X3 30d G01
8HP76: Alpina B7 G11/G12.

Programmeren van BMW automatische versnellingsbakken.
Varianten: Stage 1, Stage 2, Stage 3.

Stage 1:

Geoptimaliseerde schakelpunten van versnellingsbak in modus D: meer sportief en efficiënter rijden.
Geoptimaliseerde schakelstrategie van versnellingsbak tijdens het rijden op stijgende of dalende helling.
Geoptimaliseerd gedrag van versnellingbak tijdens opwarming
Geoptimaliseerde fixatie van koppelomzetter in versnelling 1, 2 en 3
Verminderd minimaal toerental in modus M (handmatig).
Beperkingen van koppel zijn aangepast aan groter motorvermogen
Automatische terugschakkeling naar lagere versnelling in modus M is verwijderd.
Weergave van bepaalde versnelling in modus D / S / M (bijvoorbeeld D1, D2, D3 in plaats van D).

Stage 2:

Geoptimaliseerde schakelpunten van versnellingsbak in modus D en S zorgen voor betere aanloop als gaspedaal gedeeltelijk en volledig is ingedrukt.
Meer standvastig en sportief schakelen naar boven in modus D / S / M
Reactietijd van bediening van versnellingsbak is sneller.
Geoptimaliseerde schakelstrategie van versnellingsbak tijdens het rijden op stijgende of dalende helling.
Geoptimaliseerd gedrag van versnellingbak tijdens opwarming
Geoptimaliseerde fixatie van koppelomzetter in versnelling 1, 2 en 3
Beperkingen van koppel zijn aangepast aan groter motorvermogen
Automatische terugschakkeling naar lagere verneslling in modus M is verwijderd.
Weergave van bepaalde versnelling in modus D / S / M (bijvoorbeeld D1, D2, D3 in plaats van D).

Stage 3:

Geoptimaliseerde schakelpunten van versnellingsbak in modus D en S zorgen voor betere aanloop als gaspedaalgedeeltelijk en volledig is ingedrukt.
Sportieve “racestijl” van schakeling naar boven met betere koppeloverbrenging.
Schakeling in modus S / M loopt ~50% sneller.
Schakeling in modus D loppt ~25% sneller.
Volledig handmatige modus door het uitschakelen van automatische overschakeling naar boven als dat nodig is (M).
Automatische aanpassing van toerental, als gevolg daarvan is een specifiek geluid te horen tijdens het overschakelen naar beneden (S / M).
Reactietijd van bediening van versnellingsbak is sneller.
Geoptimaliseerde schakelstrategie van versnellingsbak tijdens het rijden op stijgende of dalende helling.
Geoptimaliseerd gedrag van versnellingbak tijdens opwarming.
Geoptimaliseerde fixatie van koppelomzetter in versnelling 1, 2 en 3.
Beperkingen van koppel zijn aangepast aan groter motorvermogen.
Automatische terugschakkeling naar lagere verneslling in modus M is verwijderd.
Weergave van bepaalde versnelling in modus D / S / M (bijvoorbeeld D1, D2, D3 in plaats van D).

https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission#BMW
https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_6HP_transmission
add_action( 'wp_footer', function () { ?>